Firik Antakya Künefecisi - Ankara

 
Bu günün konusu "künefe". Künefe öyle her tatlıya benzemez, her yerde de yenmez. Peyniri, yağı, kadayıfı, pişirilmesi çok önemlidir. Künefeyi sahiplenmiş birçok ilimiz var . Antakya, Antep, Maraş, Diyarbakır, Urfa, Mardin, Mersin vb. Mardin dışındaki diğer illerde künefe yedim. Benim damak zevkime en çok hitap eden Antakya'nın künefesi oldu ( Hatay gezi notlarında detaylar mevcut).
 
 Antakya'nın dillere destan ,çıtır çıtır, lezzetli  künefesini İzmir Caddesi'nde Firik Antakya Künefecisi'nde buldum. Daha önce benim için Hattane (detaylar linkte) ve Öz Künefe olmazsa olmazdı. Şimdi bu mekanlara Firik Antakya Künefecisi' de eklemmiş oldu. Künefede "muhteşem üçlü" diyebilirim.



Sade Künefe 
 
Kısık ateşte yavaş yavaş kızaran iki kat kadayıf arasındaki tuzsuz keçi peyniri şerbet ile buluşunca işte ortaya çıkan sonuç.
Genelde benim tercihim sade künefeden yana oluyor. Bu şekilde künefenin lezzetine daha çok varabiliyorum.

 
Kaymaklı Künefe
 
Künefe için kullanılan tuzsuz keçi peynir, sadeyağ, kadayıf Antakya'dan getiriliyormuş. Her şey orijinaline uygun kullanılınca sonuçta çok iyi elbette. 
 

Künefe Antakya'da olduğu gibi büyük tepsilerle pişiriliyor sonrasında dilimlenerek servis ediliyor.

 
Künefenin dilimlenmiş hali.
Künefe bitmişse yenisi için 15-20 dakika beklemeniz gerekiyor.

Yorum: Künefeyi isterseniz sade isterseniz kaymaklı isterseniz dondurmalı sipariş edin sonuç mükemmel. Malzemenin bol ve yöresel olmasının  bunda katkısı büyük. Mekanda sadece künefe yapılıyor olması bu işte uzmanlaşmayı beraberinde getirmiş. Mekanda dekorasyon anlamında bir beklentiniz olmasın. Çok sade, 8 masadan ibaret bir dükkan.
 
Fiyatlar: Sade künefe 6 TL, kaymaklı künefe 7.50 TL. Çay 1 TL.
Adres: İzmir 2 Cad. No:47/A Kızılay/Ankara
 

11 yorum:

  1. Yeliz Ergüzeş3 Kasım 2013 22:57

    Merhaba. Bu yazınızda size üzülerek katılamayacağım. 2 sefer arkadaşımla gittim ve ilkinde ne fıstık ne kaymak ne dondurma vardı(mevsim yazdı), 2.sinden ise şerbet kıvamında bir kadayıf yedim. O yüzden benim için geçer not almamış bir mekandır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeliz hanım merhaba, ben farklı zamanlarda 3 kez burada künefe yedim memnun kaldığım için de yazdım. Ben mi şanslıydım siz mi şansız gününüzdeydiniz bilemedim şimdi.

      Sil
    2. Yeliz Ergüzeş5 Kasım 2013 13:30

      Bana denk geldi sanırım. Bana denk gelmeyen diğer konu ise mutsuz garsonlardı. Umarım bu sorunlar çözülür. Teşekkürler.

      Sil
    3. Ben teşekkür ederim değerlendirmeniz için .

      Sil
  2. MerHaba bu mekani beyenen bir kisi bence daha once hic kunefe yememis olmali.sadece gelen hazir su guzeldi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Barbaros bey, bir mekanı 2-3 kez denemeden hiç yazmadım. Benim burada yedigim kunefeler Hatay'da yediklerimle aynı kalitedeydi . Belki sizin şansız bir gününüzdü. Üzüldüm bu duruma...

      Sil
  3. merhaba ben bı ankaralı olarak daha once hıc yemedıgım kunefeyı sımdı gunluk yıyorum sebebı fırık kunefe hatay antakyada meshur bı yerde yedım çınar... fırık kunefenın elıne su dokememz basarılarınızın devamını dılıorum

    YanıtlaSil
  4. merhaba. geçenlerde bir arkadaşımla burada künefe yemek istedim, yedim de fakat korkunçtu. açıkçası künefe sonrası gelen kızıldağ su harici hiçbir şey güzel değildi. takipçinizim.

    YanıtlaSil
  5. Ankarada boyle bir kunefe yapan bir yer daha ustune tanimam gercekten super kunefe yapiyorlar tesekkurler firik kunefeye

    YanıtlaSil
  6. İlk açıldığı günden bu güne dek hiç bir gün ne dondurması ne de kaymağı eksik bir mekandır çok geç saatlere kalınmış ise tükenmiş olabilir ama zaten künefe sade yenir mekanı dondurmasıyla yada kaymağıyla değerlendirmek bira acımasız olmuş künefesi muhteşem isterse dükkanda su bile olmasın benim için künefesi 10 numara bir mekan yani hatayda gerçek künefe yiyip damak tadını öyle oluşturmuş insanlar için yoksa hd gibi bir çaok yerde çorumlu ustaların yaptığı künefeleri yiyip onu künefe sananlar için mekandaki kunefe ayarlarını bozabilir ve en önemlisi şoklanmış bir künefe olmaması

    YanıtlaSil
  7. Künefeyi bir de keçiören aşıkpaşa caddesindeki künefecide yiyin mükemmel lezzet ünal taksi durağını geçince gazino da

    YanıtlaSil