Bolu Mangal - Balgat

 
 
Son 2-3 yıldır "kilo ile köfte" Ankaralıların yeme içme alışkanlıkları arasına  girdi. Özellikle Balgat semtinde onlarca köfteci aynı anda açıldı. Daha sonra da alışveriş merkezleri bu kervana katıldı. Bunu kim akıl etti bilmiyorum ama bu iş Ankara'da tuttu. Balgat semtindeki  köftecilerin çoğunu denedik ve Bolu Mangal' da karar kıldık. Sebebi lezzet olarak daha üstün olduğunu düşünmemiz. Balgat'taki diğer köftecilerde köfteyi biraz daha ucuza yemek mümkün. Fiyat farkı rekabetten kaynaklıdır diye umuyorum. Zira gazetelerde her gün ucuz soya kıymasından yapılmış köfte haberlerine rastlıyoruz.
 
 
 
4 kişi için 1 kilo acısız, sade köfte sipariş ettik. Köfte dışında birçok et çeşidi var menüde. Tavuk, pirzola, biftek, kuzu şiş, sucuk, Adana, kaburga şiş de kilo ile satılmakta.
 
 
Köfte suyunu kaybetmeden iyi pişirilmiş ve yumuşaktı. Et olarak dana kıyma kullanılmış.  
 

Salat olarak roka salatası ve piyaz sipariş ettik. Yeşillikler taze ve salat yeni yapılmıştı. Sosları ilave edilmiş olarak geldi. Özelikle nar ekşisi bolca dökülmüştü.
 
 
Piyazın bir özelliği yoktu. Sadece köftenin yanına yakışan bir lezzet olduğu için sipariş etmiştim.
 

Biber turşusu ve acı sos ikram olarak geldi. Gördüğünüz ikramlıklar 4 kişilik. Bolu Mangal' ın en çok ikramlarını eleştireceğim. 4 kişiye 1 yemek kaşığı salça  ve turşuyu ikram olarak sunmak yetersiz geldi bana. İşletmecinin acilen bu duruma el atmasını dilerim. Hem lezzeti yok hem de aç olarak masada bekleyen insanları tatmin edecek görüntüsü yok. 


Restoran müşterilerine yemekte tandır ekmeği sunuyor. Bence bu bir farklılık. Ancak paketlerin büyük olması ekmek israfına neden oluyordur diye düşünüyorum. Belki restorana özel daha küçük paket ekmekler üretilebilir.

 
Çay ve irmik helvası restoranın ikramı. Helva güzel yapılmıştı. İçine biraz kavrulmuş fıstık konulsa lezzet ve görsellik artardı.
 
Fiyat: 1 kilo sade köfte 36 TL, acılı köfte 38 TL, Tavuk kilosu 28 TL, Kuzu şiş kilosu 60 TL. Salatalar 5 TL. İçecekler 1-2.5 TL arası. Ekmek kadayıfı 6 TL İrmik helvası 5TL.
 
Yorum: Köfte fiyatı civardaki diğer köftecilere göre 2-4 TL daha yüksek. Ana yemek köftenin lezzet yerinde. İkramlar çok yetersiz. 
 
Adres: Ceyhun Atıf Kansu Caddesi
No: 54 (Burger King Yanı)
Balgat - ANKARA
Telefon: 286 66 73
Telefon: 286 66 93

4 yorum:

  1. Civarda bulunan tüm köftecilerin köftelerinde soya olduğu bilgisini duymuştum. Bu konuda bir bilginiz var mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende duydum ancak hangilerinin soya kullandığını bilmiyorum. Sadece şehir fırsatında 1/2 kilo köfteyi 9 TL satan bir iki yer var onlardan uzak duruyorum.

      Sil
  2. Teşekkürler yazı için..
    Açıkcası ben balgat civarındaki 1-2 yer hariç tüm mangalcılara gittim. Fiyat olsun , lezzet olsun aşağı yukarı aynı standarttalardı.
    Yeni mekanlar için takip ediyorum sizi kolay gelsin

    YanıtlaSil